Wskazówki, jak uniknąć zmęczenia oczu

Wskazówki, jak uniknąć zmęczenia oczu

Niemal każdy z nas doświadczył kiedyś przemęczenia oczu, niezależnie od tego, czy zdaje sobie z tego sprawę, czy nie. Może to być spowodowane zbyt długim wpatrywaniem się w podręcznik podczas nauki do egzaminu lub wielogodzinną podróżą samochodem, podczas której oczy skupiają się na drodze przed nami.

Nadwyrężenie oczu stało się bardziej powszechne niż kiedykolwiek wcześniej dzięki erze cyfrowej. Dzięki powszechnemu korzystaniu z komputerów, tabletów i telefonów komórkowych, zmęczenie oczu spowodowane przez urządzenia cyfrowe stało się powszechnym problemem zdrowotnym. Mówi się, że 87 procent Amerykanów używa urządzeń cyfrowych dłużej niż 2 godziny dziennie. W przypadku osób, które pracują przy komputerze 8 godzin dziennie, ryzyko wystąpienia nadwyrężenia oczu wzrasta.

Jakie są objawy przemęczenia oczu?

Do objawów przemęczenia oczu należą bóle głowy, miraże, bóle szyi i ramion, niewyraźne widzenie, łzawienie oczu, suchość oczu i drganie oczu. Przemęczenie oczu może utrudniać relaks i sprawiać, że człowiek czuje się jeszcze bardziej zestresowany i zmęczony.

Jak można uniknąć przemęczenia oczu?

Stosuj zasadę 20-20-20

Ponieważ najważniejszą przyczyną nadwyrężenia oczu jest zbyt długie wpatrywanie się w ekran lub koncentrowanie się na czymś, zaleca się robienie przerw w pracy, aby uniknąć nadwyrężenia oczu. Okuliści zalecają, aby co 20 minut przerywać patrzenie na ekran i patrzeć na coś oddalonego o 20 stóp przez co najmniej 20 sekund. Nazywają to zasadą 20-20-20.

Dostosuj ustawienie ekranu

Należy upewnić się, że ekran znajduje się na wysokości oczu i nie jest zbyt blisko twarzy. Jeśli pracujesz na laptopie, rozważ podniesienie ekranu lub zakup monitora do dłuższego użytkowania. Jeśli masz problemy z czytaniem tekstu z ekranu znajdującego się w odległości ramienia, zaleca się zwiększenie rozmiaru czcionki. Nigdy nie należy patrzeć zbyt długo w dół na urządzenie, ponieważ powoduje to dodatkowe bóle szyi i ramion związane z przemęczeniem oczu.

Używaj okularów blokujących niebieskie światło

Używanie soczewek blokujących niebieskie światło jest zalecane wszystkim osobom korzystającym z urządzeń cyfrowych przez dłuższy czas. Diody LED emitują niebieskie światło i chociaż nie jest ono całkowicie szkodliwe, może powodować zmęczenie oczu i problemy ze snem. Zapoznaj się z ofertą BlueTech soczewki przeciw niebieskiemu światłu i rozważ zainwestowanie w parę, którą możesz mieć przy biurku lub przy łóżku.

Używaj kropli do oczu

Jeśli masz wrażenie, że Twoje oczy stale łzawią lub odczuwasz suchość, pomocne będą krople do oczu. Jeśli oczy łzawią, jest to często reakcja na zmęczenie i nadmierną eksploatację. Jeśli zauważysz, że Twoje oczy są suche i podrażnione, jest to często spowodowane tym, że mniej mrugamy przy rozpoczynaniu pracy lub skupianiu się, co powoduje wysychanie oczu. Stosowanie kropli do oczu może pomóc złagodzić oba te objawy.

Ogólnie rzecz biorąc, przemęczenie oczu może być nieprzyjemnym doświadczeniem, a z czasem może prowadzić do innych problemów z oczami, dlatego najlepiej jest próbować zwalczać objawy i redukować je.

Dowiedz się więcej o tym, jak BlueTech może pomóc w walce z nadwyrężeniem oczu spowodowanym przez urządzenia cyfrowe i powstrzymać zmęczenie oczu.

Znajdź BluTech w pobliżu

Partnerem naszego serwisu jest strona AVM4You.pl, hurtownia optyczna z dużym wyborem okularów antyrefleksyjnych.

kontakt@chustomania.pl